سرخط خبرها

وجود نوری اهل بیت خود در چه مقام جایگاهی قرار دارد که با کنه ذات الهی در ارتباط مستقیم است؟

پرسش:

۱-آیا وجود نوری اهل بیت ع در عالم لاهوت اسما الله است یا نه مظهر اسما الله است؟
۲-آیا فرشتگان متوجه میشدند که دارند با وجود نوری اهل بیت ع صحبت میکنند نه با خود کنه ذات الهی؟
۳-وجود نوری اهل بیت خود در چه مقام جایگاهی قرار دارد که با کنه ذات الهی در ارتباط مستقیم است؟
۴-آیا ارتباط مستقیم داشتن وجود نوری اهل بیت با کنه ذات الهی دلیل بر این است که کنه ذات الهی را درک کامل میکنند ؟
۵-خود کنه ذات وقتی میخواد با وجود نوری اهل بیت صحبت کنه آیا با خلق صوت با وجود نوری اهل بیت ع صحبت میکند ؟اگر نه پس چه جور صحبت میکند؟
۶-قبلا در جواب به یکی از سوالاتم گفته بودید وجود نوری اهل بیت ظهور تام الله است نه مظهرش.یعنی از مرحله مظهر به مرحله ظهور رفته ایید.قبلا از کنار این جمله به راحتی گذشتم.اما میشه کمی این موضوع را بیشتر شرح دهید.

پاسخ:
۱ـ فرمودند: « نَحْنُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى‏». آن بزرگواران، عین اسم اعظم فعلی خدا، و ظلّ اسم اعظم ذاتی خدا هستند. لذا هم عین اسماء الله هستند هم مظهر تامّ اسماء الله. در عالم مادّه و عالم ملکوت و عالم جبروت، مظهر اسماء فعلیه ی خدا هستند؛ در مقام لوح محفوظ و امام مبین و امّ الکتاب، که همگی یک حقیقت هستند، عین اسماء فعلیه ی خدا هستند؛ که خود آن نیز مظهر تامّ اسماء ذاتیه است؛ بلکه آن فوق مظهر بوده و ظهور است.
۲ـ اهل بیت(ع) فرمودند: ما خدا را تسبیح و تحمید و تهلیل و تکبیر نمودیم تا ملائک ما را با خدا اشتباه نکنند. لذا ملائک از ما یاد گرفتند عبادت خدا را. پس ملائک متوجّه بودند که آن انوار قدسی، خدا نیستند.
۳ـ در شماره نخست توضیح داده شد.
۴ـ کنه ذات خداوندی، برای احدی قابل شناخت نیست. معرفت حضرت او به اسماء ذاتیه ی اوست؛ که اهل بیت(ع) مظهر تامّ آن و بلکه ظهور تامّ آن هستند. لذا فرمودند: « ُ بِنَا عُبِدَ اللَّهُ وَ بِنَا عُرِفَ اللَّهُ وَ بِنَا وُحِّدَ اللَّهُ وَ مُحَمَّدٌ ص حِجَابُ اللَّه ـــ خدا با ما عبادت شد، و با ما شناخته گشت، و با ما به یگانگی ستوده شد، و محمّد(ص) است حجاب خدا.» البته در روایات آمده: « … کُلَّنَا وَاحِدٌ أَوَّلُنَا مُحَمَّدٌ وَ آخِرُنَا مُحَمَّدٌ وَ أَوْسَطُنَا مُحَمَّدٌ وَ کُلُّنَا مُحَمَّد ــــ همه ی ما یکی هستیم؛ اوّل ما محمّد، وسط ما محمّد، آخر ما محمّد و همه ی ما محمّد هستیم.»
۵ـ حقیقت نوری اهل بیت(ع) خودش کلام الله است. خودش علم الله است. لذا نه نیازی به صوت است نه نیازی به الهام و القاء معنا و امثال آن. امیر مؤمنان(ع) فرمودند: « أَنَا عِلْمُ اللَّهِ وَ أَنَا قَلْبُ اللَّهِ الْوَاعِی وَ لِسَانُ اللَّهِ النَّاطِقُ وَ عَینُ اللَّهِ النَّاظِرَهُ وَ أَنَا جَنْبُ اللَّهِ وَ أَنَا یدُ اللَّه ـــــ منم علم خدا، منم قلب پر گنجایش خدا، منم زبان گویای خدا، منم چشم نظاره گر خدا، منم همسایه ی خدا و منم دست خدا.»
۶ـ فرموده اید در باب ظهور صحبت کنم. بزرگوارا ! ورود در این وادی کلاس عرفان نظری می خواهد. اوّلاً حدیث عشق در دفتر نباشد. ثانیاً معانی هرگز اندر حرف ناید ـ که بحر قَلزَم اندر ظرف ناید. ثالثاً مپرس از من حدیث زلف پر چین ــ مجنبانید زنجیر مجانین. رابعاً مجملش گفتم نگفتم زان بیان ــ ورنه هم اَفهام سوزد هم بیان.

Print Friendly, PDF & Email
No votes yet.
Please wait...

دیدگاه ها