سرخط خبرها

ایا قاتلین امامان حرام زاده می باشند ؟ ایا حرام زادگان مورد بی لطفی اسلام هستند ؟

پرسش:

در سوره اسرا خداوند به شیطان میفرماید: شارکهم فی اموال و الولاد یعنی در اموال و اولادشان مشارکت کن

یعنی پول حرام وارد زندگی شدن و انسان های شیطان زاده به دنیا آمدن

از طرف دیگه پیامبر(ص)هم بارها و بارها گفته که دشمنان ما(نه الزاما مخالفان ما)شیطان زاده اند

بفرمایید اصلا فلسفه این حکمت خدا در شیطان زاده شدن بعضی از انسان ها و در نتیجه از همان بدو تولد،دشمن شدن با پیامبر و معصومین چیست؟

به این نکته هم توجه کنید که شیطان زاده شدن ظاهرا ربطی به خود روحی که میخواد به دنیا میاد نداره    و این مربوط میشه به پدر و مادر که مثلا شراب خورده اند یا اسم خدا را موقع نزدیکی نیاورده اند یا نطفه در حیض بسته شده، شیطان زاده ها هم طبق گفته پیامبر و معصومین، کسانی هستند که به فحاشی علاقه مندند کسانی که شرم و حیا ندارند، کسانی که به خون و خونریزی علاقه مندند، کسانی که به گناه علاقه مندند، کسانی که … .

به نظر شما چند نفر در دنیا وجود دارن که قبل از نزدیکی اسم خدا رو بیارن یا غسل کنند و وضو بگیرند یا شراب نمیخورند برای اینکه بچه هاشون شیطان زاده نشه؟ اصلا چند نفر از این موضوع خبر داره؟ فرض کنید شما مسلمان نیستید و کسی میآد همچین موضوعی رو به شما میگه و به قران هم استناد میکنه؛ آیا شما متنفر نمیشید از همچین خدایی؟

این وسط مقصر کیه؟ خداوند؟ پدر و مادر؟ روحی که به دنیا میاد؟
پاسخ:

۱ـ آیه را ناقص و همچنین غلط بیان نموده اید. آیه چنین است:

« وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَ أَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَ رَجِلِکَ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلاَّ غُرُوراً ــــ و مضطرب و پریشان ساز با صوت خویش هر کدام از آنها را که مى‏توانى! و لشکر سواره و پیاده‏ات را بر آنها گسیل دار! و در اموال و فرزندانشان شرکت جوى! و آنان را وعده‏ بده! و شیطان، وعده نمی دهد آنها را جز فریب» (الإسراء:۶۴)

اینکه بخشی از آیه را حذف نموده اید از اقسام مغالطه محسوب می شود؛ چون قسمت نخست آیه با قسمت بعدی در ارتباط می باشد.

۲ـ در تفسیر آیه فرموده اید: « یعنی پول حرام وارد زندگی شدن و انسان های شیطان زاده به دنیا آمدن»

بلی مشارکت شیطان در اموال، یعنی سوق دادن افراد به سمت کسب ثروت حرام؛ که پول حرام نیز جزئی از آن است. دقّت فرمایید که اموال، اعمّ از پول است. غصب اموال، دزدی اموال، کسب ربوی، معامله ی غدری، فروش اجناس ممنوعه مثل خمر و ابزار قمار و ابزار لهو و لعب، و … همگی با مشارکت شیاطین انجام می گیرند.

امّا اینکه مشارکت شیطان در اولاد را به معنی « شیطان زاده به دنیا آمدن» معنی نموده اید، تفسیر به رأی است. در باره ی مشارکت در فرزندان، احتمالات متعدّدی وجود دارد که شما تنها یکی را مبنای خود قرار داده اید، بی آنکه دلیلی بر ترجیح این احتمال ارائه کنید.

۳ـ فرموده اید: «از طرف دیگه پیامبر(ص)هم بارها و بارها گفته که دشمنان ما(نه الزاما مخالفان ما)شیطان زاده اند »

بنده که چنین روایتی از رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) نیافتم. آنچه در روایات وارد شده، مضمونش چنین است: « دشمن ما اهل بیت نمی شود مگر ولد الزنا». بلی شیطان در ولدالزنا مشارکت نموده است؛ امّا شما طبق چه منطقی مدّعی هستید که ولد الزنا از نطفه ی شیطان جنّی است؟! مشارکت شیطان می تواند همین باشد که دو نامحرم را وسوسه کند تا زمینه ی توّلد فرزند زنا را فراهم کنند؛ یا می تواند چنین مشارکت کند که در نطفه ی حاصل از زنا، دخل و تصرّفهایی بکند؛ مثلاً ژنهای آن را دستکاری نماید؛ یا مانع رشد برخی ویژگی ها در نطفه شود و … . احتمال نخست، که احتمال نیست؛ بلکه قطعی است؛ امّا احتمال دوم نیز می تواند واقعیّت داشته باشد؛ احادیث متعدّدی هم می توان در تأیید آن ارائه نمود. امّا این ادّعا که ولد الزنا یا دشمن اهل بیت(ع) فقط از نطفه ی شیطان تولید می شود یا نطفه ی او از ترکیب نطفه ی شیطان و مرد زنا کننده است، ادّعایی است بی مدرک، که نامعقول هم می نماید. چون حتّی اگر نطفه ی چندین مرد نیز همزمان در رحم زن قرار گیرد، تنها نطفه ی یکی از آنها با تخمک زن لقاح خواهد یافت.

۴ـ توهّم کرده اید که هر کس در حال آمیزش اسم خدا را نیاورد یا شراب خورده باشد یا … فرزندش حتماً با مشارکت شیطان متولّد می شود؛ در حالی که هیچ دلیل عقلی و نقلی این ادّعا را ثابت نمی کند. بلی این کارها احتمال مشارکت شیطان را افزایش می دهد، نه آنکه بین این کارها و مشارکت شیطان، رابطه ی تلازم باشد.

از این گذشته ما هیچ روایتی نیافتیم که بگوید این گونه فرزندان، دشمن اهل بیت(ع) می شوند؛ بلکه احادیث فقط ولد الزنا را گفته اند و گاه ولد الحیض را. البته شکّ نیست که از حیث فقهی، ولد الحیض حکم ولد الزنا را ندارد.

پس توهّمات خودمان را به اسلام نسبت ندهیم.

۵ـ آیا هر ولدالزنایی دشمن اهل بیت است؟ و آیا هر دشمن اهل بیتی، ولد الزنا می باشد؟

آیا مؤمن آل فرعون از والدین کافر به دنیا آمده بود یا نه؟ پس چگونه مؤمن شد؟ آیا آسیه همسر فرعون، کافر زاده بود یا نه؟ پس چگونه از زنان برگزیده شد؟ طبق روایات، فرزندان انبیاء را نمی کشند مگر زنازادگان. آیا قابیل که هابیل را کشت، زنازاده بود؟ پدرش آدم بود و مادرش حوّا. آیا معاویه بن یزید که طرفدار اهل بیت(ع) شد و به شهادت رسید، پدرش هنگام آمیزش اسم خدا را آورده بود؟ پدرش یزید است که آشکارا وحی و اسلام و نبوّت را منکر بود؛ و به جای آب شراب می خورد.

اکثر اصحاب رسول الله(ص) هنگامی که نطفه ی آنها بسته می شد، پدر و مادرشان کافر بودند. پس نه بسم الله گفته اند؛ نه از شراب خواری اجتناب داشتند. نزدیک به ده نوع ازدواج هم داشتند که تنها یک نوعش را اسلام پذیرفت و بقیّه را زنا دانست. همچنین در بین اصحاب و دوستداران اهل بیت(ع) افرادی را سراغ داریم که مشهورند به ولد الزنا بودن.

قاتل امام حسن(ع) کیست؟ همسرش. آیا همسر ایشان، ولد الزنا بود؟ مگر می شود که امام معصوم، با ولد الزنا ازدواج کند؟ چون به حکم « الْخَبیثاتُ لِلْخَبیثینَ وَ الْخَبیثُونَ لِلْخَبیثاتِ وَ الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبینَ وَ الطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّباتِ ــــ زنان ناپاک از آنِ مردان ناپاکند، و مردان ناپاک نیز به زنان ناپاک تعلّق دارند؛ و زنان پاک از آنِ مردان پاک، و مردان پاک از آن زنان پاکند »(النور:۲۶)، امام معصوم با زن زنازاده ـ که یقیناً خبث وجودی دارد ـ ازدواج نمی کند. چون این آیه بیان حکم فقهی می کند نه بیان حکم تکوینی. در مورد قاتلان دیگر ائمه(ع) نیز جز مواردی دلیلی بر زنازادگی آنها وجود ندارد.

با توجّه به این مطالب، این سوال مطرح می شود که آیا منظور از ولد الزنا در این گونه از روایات، همان ولد الزنای متعارف است یا این روایات، در حال تعلیم مفهومی دیگر از ولد الزنا هستند؛ که ما اسمش را می گذاریم « ولد الزنای روحی».

فرمودند: « لَا یَقْتُلُ النَّبِیِّینَ وَ لَا أَوْلَادَهُمْ إِلَّا أَوْلَادُ الزِّنَا ــ به قتل نمی رساند انبیاء و فرزندان انبیاء را مگر اولاد زنا» (بحارالأنوار، ج۲۷ ،ص۲۴۰).

طبق آیات شکّ نداریم که حضرت آدم(ع) نبی بوده، و شکّ نداریم که هابیل فرزند آدم(ع) بوده است. و شکّ نداریم که قاتل هابیل، برادرش قابیل بوده. و شکّ نداریم که قابیل حرام زاده نبوده است. چون در آن زمان زن و شوهری جز آدم و حوّا وجود نداشتند. پس منظور روایت فوق نمی تواند زنازادگی متعارف باشد. امّا اگر منظور از زنازاده کسی باشد که منکر پدر معنوی و روحی خویش یا به تعبیری منکر پدر اختیاری خود باشد، شامل قابیل نیز می شود. چون او اعتقاد درستی به خدا و نبوّت پدرش نداشت.

در روایات متعدّدی وارد شده که رسول خدا(ص) و امیرمومنان(ع) پدر امّت می باشند. لذا هر کس از ایشان رویگردان شود، پدر خویش را انکار نموده و بی پدر است. چنین کسی زنازاده است روحاً؛ اگر چه جسماً حلال زاده باشد. و آنکه فضیلت امیرمومنان(ع) را بپذیرد و محبّت او را واجب بداند؛ لکن پیرو غیر ایشان باشد، روحاً ولدالحیض است، اگر چه جسماً ولدالحیض نباشد. از چنین کسانی بر می آید که شمشیر بر امام معصوم کشند و در قتل او شتاب کنند. آیا آن همه شامی و آن همه کوفی که بر امام معصوم شوریدند، همگی حرامزاده ی متعارف بودند؟! یقیناً حرامزاده ی متعارف نبوده اند؛ ولی حرامزاده ی روحی بوده اند. چون پدر اختیاری خویش را ،که خدا معیّن کرده، منکر بودند؛ و کسانی را پدر اختیاری خود می دانستند که خدا آنها را پدر قرار نداده بود؛ بلکه شیطان آنها را به عنوان پدر امّت معرّفی نموده بود.

به این حدیث شریف خوب دقّت فرمایید:

« … فَبَعَثَ النَّبِیُّ ص إِلَى عَلِیِ‏ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع أَنِ اصْعَدِ الْمِنْبَرَ وَ ادْعُ النَّاسَ إِلَیْکَ ثُمَّ قُلْ یَا أَیُّهَا النَّاسُ مَنِ انْتَقَصَ أَجِیراً أَجْرَهُ فَلْیَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ وَ مَنِ انْتَمَى إِلَى غَیْرِ مَوَالِیهِ فَلْیَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ فَمَنِ انْتَفَى مِنْ وَالِدَیْهِ فَلْیَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ قَالَ فَقَامَ رَجُلٌ وَ قَالَ یَا أَبَا الْحَسَنِ مَا لَهُنَّ مِنْ تَأْوِیلٍ فَقَالَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَعْلَمُ ثُمَّ أَتَى رَسُولَ اللَّهِ ص فَأَخْبَرَهُ فَقَالَ النَّبِیُّ ص وَیْلٌ لِقُرَیْشٍ مِنْ تَأْوِیلِهِنَّ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ ثُمَّ قَالَ یَا عَلِیُّ انْطَلِقْ فَأَخْبِرْهُمْ أَنِّی أَنَا الْأَجِیرُ الَّذِی أَثْبَتَ اللَّهُ مَوَدَّتَهُ مِنَ السَّمَاءِ ثُمَّ قَالَ أَنَا وَ أَنْتَ مَوْلَى الْمُؤْمِنِینَ وَ أَنَا وَ أَنْتَ أَبَوَا الْمُؤْمِنِین‏ ــــــ پس پیامبر اکرم از پى علی بن ابى طالب علیه السّلام فرستاد وقتى آمد فرمود برو منبر و مردم را جمع کن و به آنها بگو: ای مردم! هر کس اجرت اجیرخود را کم بدهد در آتش خواهد سوخت و هر که خود را نسبت به غیر موالى خویش دهد اهل آتش است ؛ و هر که خویش را از والدین خود نفى نماید در آتش خواهد سوخت. امیر المؤمنین(ع) مأموریت را انجام داد. مردى از جاى حرکت کرده گفت: یا ابا الحسن! تأویل و تفسیر این جملات چیست؟ علی(ع) فرمودند: خدا و پیامبرش داناترند. آنگاه خدمت پیغمبر رسید و جریان را عرض کرد. پیغمبر اکرم سه مرتبه فرمودند: واى بر قریش از تأویل این جملات. سپس فرمودند: یا علی! برو به آنها بگو: من همان اجیرم که خداوند مودّت او را از آسمان واجب نموده. سپس فرمودند: من و تو مولاى مؤمنین هستیم؛ من و تو پدر مؤمنانیم. » (بحار الأنوار،ج‏۲۳، ص۲۴۳)

پس شما بزرگوار نمی توانید قسم حضرت عبّاسی بخورید که هر کس حلال زاده است، نمی تواند قاتل امام معصوم باشد. چون در آن صورت نمی توانید حدیث مذکور را با جریان هابیل و قابیل تطبیق دهید. کما اینکه نمی توانید همسر امام حسن(ع) را متّهم به زنازادگی کنید. تنها راه منطقی برای تفسیر چنان روایاتی آن است که آنها را تفسیر کنیم به زنا زاده ی روحی نه زنازاده ی جسمی. این گونه از زنازادگی نیز اختیاری است؛ و شخص با تغییر اختیار سوء خود می تواند از این زنا زادگی خود را رها سازد. بنده کسانی را می شناسم که قبل از این دشمن سر سخت شیعه بودند و بر ضدّ شیعه کتاب نوشته اند؛ امّا امروز از شیعیان و دوستان اهل بیت(ع) هستند و بر ضدّ نواصب و وهّابیّت کتاب می نویسند.

واقع مطلب آن است که ولدالزنای جسمی نیز مثل باقی انسانها مختار است؛ و می تواند خوب یا بد باشد؛ البته گرایش او به بدیها بیشتر است؛ امّا نه به معنی سلب الاختیار بودن. در حلال زاده ها هم گرایشات همه یکسان نیست؛ بلکه برخی ها گرایش زیادی به مقام دارند، برخی دیگر گرایش جنسی شدیدی دارند، برخی گرایش زیادی به ثروت اندوزی دارند و … . هم به حکم منطق عقلی، هم به حکم عمومات آیات و روایات، هم به حکم برخی احادیث، ولد الزنا هم مثل دیگران، مختار و مکلّف است و طبق عمل اختیاری خودش جزا داده می شود. در حدیث است که: « إِنَّ وَلَدَ الزِّنَا یُسْتَعْمَلُ إِنْ عَمِلَ خَیْراً جُزِیَ بِهِ وَ إِنْ عَمِلَ شَرّاً جُزِیَ بِهِ ـــ همانا ولد الزنا به کار گماشته می شود؛ اگر عمل خیر انجام داد، به سبب آن پاداش می گیرد؛ و اگر عمل شرّ انجام داد، به سبب آن مجازات می شود.» بلی روایات فراوانی دلالت دارند که ولد الزنا داخل بهشت حلال زاده ها نمی شود؛ امّا این بدان معنا نیست که وارد جهنّم شود؛ بلکه آنها برای خودشان بهشتی جداگانه دارند؛ همان گونه که بهشت جنّها و حیوانات نیز جداست. صریح کلام معصوم است که اگر زنا زاده شیعه و صالح هم باشد، باز داخل بهشت حلال زاده ها نخواهد شد، بلکه بهشتی جداگانه خواهند داشت. « عَنْ أَبِی بَکْرٍ قَالَ کُنَّا عِنْدَهُ وَ مَعَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَجْلَانَ فَقَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَجْلَانَ مَعَنَا رَجُلٌ یَعْرِفُ مَا نَعْرِفُ وَ یُقَالُ إِنَّهُ وَلَدُ زِنَاءٍ فَقَالَ مَا تَقُولُ فَقُلْتُ إِنَّ ذَلِکَ لَیُقَالُ لَهُ فَقَالَ إِنْ کَانَ ذَلِکَ کَذَلِکَ بُنِیَ لَهُ بَیْتٌ فِی النَّارِ مِنْ صَدْرٍ یَرُدُّ عَنْهُ وَهَجَ جَهَنَّمَ وَ یُؤْتَى بِرِزْقِهِ ـــ ابی بکر (از اصحاب ائمه(ع) ) گوید: نزد امام بودیم و عبد الله بن عجلان هم با ما بود. عبد الله بن عجلان خطاب به امام(ع) عرض کرد: در منطقه ی ما مردی است که شناخت دارد به آنچه ما شناخت داریم (مثل ما شیعه و محبّ اهل بیت است)؛ ولی گفته می شود که ولد الزنا است. امام رو به من (ابوبکر) فرمودند: تو چه می گویی؟ (نظر تو چیست؟) گفتم: درباره اش این گونه می گویند. امام فرمودند: اگر این گونه باشد، برای او در آتش(جهنّم) خانه ای بنا می کنند از بالای آتش ـ یا از برف ـ که شعله ی جهنّم را از او دور می سازد و رزقش به او می رسد. » توجّه: صدر دو معنی دارد؛ ممکن است به معنی برف باشد یا بالا؛ ولی بالا بهتر به نظر می رسد. چون بهشت فرزندان زنا، مادون بهشت حلال زاده ها و مافوق جهنّم است.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
0 0 vote
Article Rating
Rating: 4.7/5. From 3 votes.
Please wait...
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x